Duke Fury Star 6ters Rear Industry Nine Hydra i9 29 Zoll Boost

439 € VB

+ Versand ab 9,00 €
79102 Baden-Württemberg - Freiburg im Breisgau
27.04.2024
  • Art Zubehör
  • Typ Mountainbikes
  • Zustand Sehr Gut

Beschreibung

Ich verkaufe hier ein Hinterrad von Hexenwerk
Es handelt sich um folgendes Zusammenstellung:
Duke Racing Fury Star 6ters Rear Felge 29 Zoll
Industry Nine Hydra Boost 148mm Sram XD Freilauf, 6-Loch Bremsaufnahme

Hinterrad wurde 9/23 aus Crash Replacement bei Hexenwerk neu aufgebaut. Felge neu, Nabenkörper neu, mehrfach abgedrückt. Sehr hohe Qualität wie man es von Hexenwerk Laufrädern kennt und schätzt.
Seitdem etwa 3 Monate gefahren als Ersatzrad. Nur minimale kleine Macken im Lack zu sehen, keine Schläge, keine ungleiche Speichenspannung festgestellt. Wurde mit Cushcore auf Hometrails bewegt.
Wegen Umstieg auf Reserve-Carbon trenne ich mich nun leider von diesem Laufrad.
Nabenklang ist sahnig wie bei den Hydras zu erwarten :D

Bei Fragen meldet euch gerne.

Gerne Abholung in Freiburg oder deutschlandweiter Versand nur über Hermes (wegen der Größe) möglich.

Da Privatverkauf keinerlei Rücknahme oder Gewährleistung.

Da die Duke-Felgen bei uns noch etwas unbekannt sind, hier an paar Angaben vom Französischen Hersteller:


RIM MATERIAL ALU
RIM PROFILE ASYMMETRICAL
INSIDE WIDTH (MM) 28.5
MAX STRAIN (N) 1150.0
PRACTICE TYPE AM + END
TAPE WIDTH (MM) 30.0
SYSTEM MAX WEIGHT (KG) 130
RIM HEIGHT (MM) 19
ETRTO (MM) 622.0
RIM OFFSET (MM) 2.4

TECHNOLOGY

Hookless
This technology has been successfully used on our MTB rims since 2011. It reduces rim weight. Strength is improved. The tire is slightly bigger. Carbon rims are simpler and more economical to manufacture.

6Ters
6TERS is a concept of MTB rims differentiated between front and rear: a front wheel must maximize grip (inner width +), handling (rotational weight -) and control (lateral stiffness -). A rear wheel must provide traction, comfort (vertical stiffness-), stability (lateral stiffness +), efficiency (inside width -) and be stronger (reinforcements). Developed in collaboration with Julien Absalon (five-time world champion).
AntiBurp
Thanks to this antiburp, the tire bead is held in position at all low pressures and under all loads, so there's no risk of the bead sliding off the rim or losing pressure even when cornering hard. Two edges prevent the tire beads from sliding horizontally towards the inside of the rim. Even after a puncture, the tire stays in place on the rim

Tubeless
Our Tubeless compatible rims (UST, Tubeless Ready and Notubes), only require some Duke rim tape and a Tubeless-ready valve. They can also be used in a classic clincher set up (tyre & inner tube).

Dynamal
Dynamal is 50% stronger than 6061-T6. Unlike standard alloy blends, Dynamal is a pure alloy, enriched with magnesium-silicon and combined with a confidential metal to harden it. Compared with traditional alloys, Dynamal offers a significant increase in stress and impact resistance, without any reduction in fatigue strength.
Polyaxial-drilling
The orientation of the holes of a rim allows a perfect alignment of the nipples and spokes, which brings a better lifetime of the spokes, the rim and the wheel.

Offset
Rim offset increases lateral stiffness and wheel stability without adding weight. The rim holes are off-center, improving the spokes brace angles. By better balancing the tensions between the two spoke sides, the wheel's durability is enhanced.

Width
A wider rim provides greater comfort for the same tire cross-section, thanks to the greater volume of air in the tire. No need to inflate so much! The greater volume also enhances performance and grip. The bike's stability when cornering is also improved: a wider inner width reduces tire rolling under the rim under lateral loads. Using a wide rim improves comfort and control.

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